Palvelut

DHL FREIGHT CUSTOMER SERVICE

SAISIKO OLLA PAREMPAA ASIAKASPALVELUA?

Miltä kuulostaisi entistä sujuvampi, parempi ja tehokkaampi asiakaspalvelu? Toivottavasti hyvältä, sillä DHL Freight Suomi panostaa nyt täysillä asiakaspalvelun kehittämiseen. Kuluvan kevään ja kesän aikana asiakaspalvelun laatua, johtamista ja toimintatapoja yhdenmukaistetaan, tavoitteena sujuvampi palvelu.

– Tähän asti meillä on ollut asiakkaan suuntaan toistakymmentä sähköpostiosoitetta, joiden kautta he ovat lähestyneet meitä tarvitessaan palvelua tai apua ongelmiinsa. Uudistuksemme lähtee liikkeelle ajatuksesta, että palvelun tulee olla asiakkaillemme helppoa ja yksinkertaista, kertoo Minna Nuorti DHL Freight Finlandin Head of Field & Telesales and Customer Service.

Koko asiakaspalvelun uudistus on valmis syksyllä 2018, jolloin DHL Freight Suomi ottaa käyttöön uuden ICE -järjestelmän.

– Uusi järjestelmä auttaa tekemään asiakaspalvelustamme läpinäkyvämpää ja selkeämpää. Sen avulla henkilökuntamme pysyy koko ajan kartalla siitä, mitä asiakkaan kanssa on keskusteltu ja milloin. Näin pystymme optimoimaan palvelua sekä karsimaan asiakkaan kannalta turhaa toistoa, Nuorti jatkaa.

Kaikki asiakaspalvelu yhdestä osoitteesta

 Jatkossa DHL Freight Suomen asiakaspalvelu tullaan keskittämään yhteen osoitteeseen, mikä helpottaa asiakkaiden elämää. Enää ei tarvitse muistella, mihin sähköpostiin tai puhelinnumeroon pitäisi minkäkin ongelman tai palvelutarpeen kohdalla ottaa yhteyttä. Kaikki hoituu helposti ja vaivattomasti yhdestä osoitteesta.

– Jatkossa riittää, kun asiakas muistaa yhden osoitteen. Kaikkiin kysymyksiin saa vastauksen sieltä. Uuden järjestelmämme ansiosta pystymme seuraamaan asiakkaan palvelupolkua ja palvelemaan häntä sujuvasti kaikissa tilanteissa. Tämä tulee olemaan asiakkaiden suuntaan selkeä parannus, kun palvelu selkeytyy ja helpottuu, Nuorti sanoo.

Muutoksesta on asiakkaille myös välillisempiä hyötyjä. Prosessin yhdenmukaistaminen ja selkeyttäminen mahdollistaa asiakaspalvelun kehittämisen jatkossa entistä tehokkaammin.

– Asiakaspalvelun kehittäminen tulee jatkossa olemaan eteenpäin menevä prosessi. Muutos vapauttaa meiltä resursseja entistä proaktiivisempaan kehitystyöhön. Totta kai se tulee näkymään myös asiakkaidemme suuntaan koko ajan parantuvana palveluna, Nuorti sanoo.

Tahdotko kuulla lisää muutoksesta tai heräsikö sinulle kysymyksiä muutokseen liittyen? Täytä alla oleva lomake ja otamme sinuun yhteyttä!